Oferta de Prácticas

13 noviembre, 2025

Entidad Convocante

INGRAM MICRO –  INGRAM MICRO – Grados IOI, ADE

Empresa de distribución de ordenadores y productos electrónicos y tecnológicos; software, soluciones cloud, para el Departamento de Customer Support.

 

Descripción de la práctica

Nº de plazas a convocar: 1
Titulaciones a las que se dirige y requisitos: Estudiantes de tercer y cuarto curso en:

Grado en Ingeniería de Organización Industrial.

Grado en Administración y Dirección de Empresas.

Requisitos:

Francés – nativo / Inglés – alto

Duración 6 meses
Jornada A determinar con el estudiante. Preferiblemente jornada completa
Horario propuesto  Flexible, L-J 9 a 18h, V – 9 a 16h
Lugar de realización Hibrido: Oficina de Santander – Teletrabajo
Bolsa o ayuda al estudio  SI Indicar importe/mes: 600€ + 45€ bonus teletrabajo

Actividades a desarrollar

Cloud Customer Success Representative to support our French and Swedish Partners. They will have her/his mind focused on customer experience to propel recurring revenue generation, retention, and securing some of our most strategic vendor lines.  The successful candidate is a committed self-starter who loves helping partners optimize and accelerate their path to success.  

Key responsibilities:

  • Ensure partners receive best customer experience possible. 
  • Act as the Ingram Micro initial point of contact accounts in an aligned territory 
  • Ensure partners are regularly engaged, updated, upskilled on new Ingram vendors and offerings to encourage a ‘never lose a subscription’ approach.  
  • With proactive engagement, serve as the Voice of the Partner by soliciting and presenting business feedback to sales, vendor management, and finance teams.  
  • Collaborate and share best practices amongst team members to continuously improve customer experience, increase revenue, customer retention, and growth. 
  • Contribute to and lead the delivery of platform adoption with our clients as part of the value proposition

Las personas interesadas deberán enviar su CV al CEMU (cemu@uneatlantico.es) antes del viernes 21 de noviembre de 2025, indicando en asunto “INGRAM Customer Support”

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