Oferta de Prácticas
Entidad Convocante
INGRAM MICRO – INGRAM MICRO – Grados IOI, ADE
Empresa de distribución de ordenadores y productos electrónicos y tecnológicos; software, soluciones cloud, para el Departamento de Customer Support.
Descripción de la práctica
| Nº de plazas a convocar: | 1 | |
| Titulaciones a las que se dirige y requisitos: | Estudiantes de tercer y cuarto curso en:
Grado en Ingeniería de Organización Industrial. Grado en Administración y Dirección de Empresas. Requisitos: Francés – nativo / Inglés – alto |
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| Duración | 6 meses | |
| Jornada | A determinar con el estudiante. Preferiblemente jornada completa | |
| Horario propuesto | Flexible, L-J 9 a 18h, V – 9 a 16h | |
| Lugar de realización | Hibrido: Oficina de Santander – Teletrabajo | |
| Bolsa o ayuda al estudio | SI | Indicar importe/mes: 600€ + 45€ bonus teletrabajo |
Actividades a desarrollar
Cloud Customer Success Representative to support our French and Swedish Partners. They will have her/his mind focused on customer experience to propel recurring revenue generation, retention, and securing some of our most strategic vendor lines. The successful candidate is a committed self-starter who loves helping partners optimize and accelerate their path to success.
Key responsibilities:
- Ensure partners receive best customer experience possible.
- Act as the Ingram Micro initial point of contact accounts in an aligned territory
- Ensure partners are regularly engaged, updated, upskilled on new Ingram vendors and offerings to encourage a ‘never lose a subscription’ approach.
- With proactive engagement, serve as the Voice of the Partner by soliciting and presenting business feedback to sales, vendor management, and finance teams.
- Collaborate and share best practices amongst team members to continuously improve customer experience, increase revenue, customer retention, and growth.
- Contribute to and lead the delivery of platform adoption with our clients as part of the value proposition
Las personas interesadas deberán enviar su CV al CEMU (cemu@uneatlantico.es) antes del viernes 21 de noviembre de 2025, indicando en asunto “INGRAM Customer Support”